IRRITERAD

Nu ska man summera helgen. Vi har varit två dagar på stora torget i Karlstad, med tältet och lotteri och försäljningen samt broschyr material. Kul dagar utom när män berättar att jag fick inget psa prov. Min läkare tyckte inte det var nödvändigt, det måste ha varit en läkare med röntgensyn eller något. När ska dom fatta att det inte syns på utsidan om man har prostatacancer. Men nu har de gått förlångt, när vi tog oss vår söndagspromenad till Ikea som vi brukar på söndagarna, så spratt det till i Kjells hjärna, vi skickar dom boken personligen.
Lysande ide, den byggde vi på med att de ska få ett följebrev innehållande en länk till en sida på landstinget som de måste ha glömt att läsa. www.liv.se/akoöverenskommelser  går man till urologi och psaprovtagning så framgår det tydligt att de gör fel. Så ska vi göra konsekvent när vi får namnet på en läkare som inte gör jobbet.
Det måste bli ett slut på att läkare är så dåligt pålästa och skapar egna regler. Det är mäns liv som står på spel.
Men det som är nästan lika dåligt är när en herre kommer fram och säger, det tar jag varje år. Han var ju pigg men inte helt så ung, så jag frågade " Hur gammal är du?" Jag har fyllt 90år säger han, jag sa vad Läkaren borde ha sagt, "Då behöver inte du oroa dej för prostatacancer"
Det finns överhuvudtaget ingen ordning och reda när det gäller den här cancerformen. Det finns ju en Chef för allmänläkarna inom Landstinget. Där måste det finnas stora brister i ledarskap, medarbetarna skapar egna regler för sina beslut.
Men som sagt NU FÅR DET VARA SLUT MED DET. Återkommer samma läkares namn efter han eller hon fått boken så kommer de att hamna på vår svarta lista över läkare som är livsfarliga för män.
Till sist kommer samma vädjan som alltid BLI MEDLEM I VÅRA FÖRENINGAR TÄNK PÅ BARN OCH BARNBARN
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0