LIVET ÄR INTE RÄTTVIST

 
Nu är snart en alldeles underbar helg slut. Har lagt några timmar på kontoret fått in 6-700 kronor till forskningen. Där trivs jag på mitt kontor på soltorget i Karlstad. Synd att det inte är fler som hittar ett kontor och upplever glädjen av att göra något för andra.
Jag har kanske offrat 7 timmar om man tar 600x85000(så många är vi med diagnosen)=51 000 000. Jag förstår att inte alla orkar men visst vore det en dröm. Detta går att åstadkomma på en helg.
Men jag gör det för att betala tillbaka lite, trots att jag fick cancer så har jag haft en väldig tur. Fick en skicklig kirurg så att jag gick biverkansfri ur kirurgin fick ju även ett återfall som strålningen förhoppningsvis har fixat.
Tyvärr har inte alla lika stor tur, det är så tragiskt att vi inte har en allmän kontroll. Väldigt många kommer försent.
Vi män kanske får skylla oss lite själva. Den här oförmågan att tala om sexuella problem på riktigt gör att vi inte har kommit längre. Hoppas verkligen att det är en generationsfråga så att vi får ordning på det här. 
Avslutar det här med en uppmaning att gå med i en förening så att de få eldsjälar som finns får mer kraft.
i Värmland www.pcfvärmland.se övriga föreningar finner ni på prostatacancerforbundet.se

Kommentarer
Postat av: Ingemar Ekberg

Så sant du skriver.
Jag hade också tur. Valde att vara med i en undersökning. Kom dit, tog prover. Efter en vecka kom svar via brev. Tyvärr kan du inte vara med i denna medicinska undersökning, men vi har skickat dina svar till urologen på MAS (Malmö allmänns sjukhus).
De ringde efter en vecka och tyckte jag skulle komma för en undersökning. 2 veckor senare opererades jag (med titthålsmodellen. Jag kom in i tid och har sedan detta blivit friskförklarad!

Svar: Ja vissa drar en vinstlott. Det lutar väl åt att jag har samma tur som du. Men så här kan vi inte ha det, jag kommer att jobba hårt för att det ska bli en förändring
Håkan Florin

2014-06-02 @ 14:19:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0