MIDSOMMAR

Jag vill önska er som följer vad jag skriver, en glad midsommar. Jag vet att en del av er kämpar hårt mot prostatacancern. Tyvärr har inte alla lika stor tur som jag anser att jag haft. Men så betalar jag tillbaka genom mitt agerande på gator och torg. Jag kan inte acceptera att det är ett lotteri i prostatacancervården, det bara måste bli en ändring.
Har på kort tid fått in 3 insändare i tidningarna och igår blev jag intervjuad av Karlstads tidningen. Sista frågan var om jag skulle fortsätta mitt engagemang om jag blev friskförklarad. Det ska jag, för det är en stor elefant socialstyrelsen som måste tänka om. Där går det trögt, och det är emot dom som alla dåligt pålästa beslutsfattare lutar sig. Men vi är fler som skriver och debatterar de flesta artiklar kan ni hitta på vår hemsida www.pcfvärmland 
Men ännu fler män borde engagera sig, det är konstigt att vården av prostatacancer är så eftersatt. Det sitter ju så många män på ledande positioner, och skulle kunna påverka mer.
Men så till en annan sak. Jag är helt övertygad om att kosten är av stor betydelse för utvecklandet av cancer. När jag skriver det här har jag knäckebrödet i ugnen. Jag äter också mycket broccoli och annan kål.Tror på det
Jag har full förståelse för att inte alla vill sticka ut som jag gör, men alla kan göra något. Då kanske vi kan ordna till det här samhällsproblemet så att våra barn och barnbarn får en lättare resa.
Så uppmana nu alla att ha koll på sin prostata, så att ni som drabbas kommer i tid det är helt avgörande 
för ett lyckat resultat.
 
 

Kommentarer
Postat av: Stig Falk

Glad Midsommar Håkan!
Tack för att du så entuastiskt jobbar för oss som har The Big C som dom säger i USA.
MVH
STIG.

Svar: TackHoppas att det går bra för dej
Håkan Florin

2014-06-20 @ 16:36:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0