UROLOG MOTAGNINGEN

 
 
 
Nu är fem dagars ledighet slut. I morgon är det att ta tåget till charlottenberg och jobb igen.
Men vilka dagar vädret har varit helt strålande och att få vara ute bland människor och förmedla budskapet om vad viktigt det är att ha koll på sin prostata.
Lördagen var det så mycket folk på stan, det var en matmässa på stora torget och så var det en Pride festival. Demonstrations tåget gick förbi mitt kontor.
Fick in över 1000:- i bössan till forskning. Tack alla givare.
Söndagen var lite lugnare soligt och varmt men någon hundralapp blev det. Idag har det varit full fart, varit på kommunen och bokat torgytor inför september kampanjen, haft ett samtal med en representant för Cancerfonden angående sista helgen i vår kampanj månad. Då vill vi ha en manifestation mot CANCER alla föreningar får delta, det ser jag framemot.
Sen fick jag äntligen träffa min urolog, denna skickliga kirurg som opererade mig och varit så bra för mig även när jag fick återfallet. Snabbt och bra ordnade han så att jag fick en strålbehandling som tog död på det sista av cancern. Han vill inte säga att jag är friskförklarad men vi är överens om att det är väldigt liten risk för ett återfall.
Då kändes det rätt att öppna den här flaskan.
Jag fick bjuda min allra bästa vän på lite ost och ett riktigt gott vin. Som tack för att han under mer än 3 års tid stått ut med mig. Det har blivit mycket tjatande om prostatacancer men jag tror att det har varit meningsfullt för honom också. Idag är han en drivande kraft i vår förening har avancerat till vice ordförande.
Vi börjar få riktigt bra fart i förening hoppas att du som läser det här vill bli medlem och stödja vår verksamhet. Vi vill skapa ordning och reda kring prostatacancer i dag känns det som ett stort lotteri. 
Registrera dig på www.pcfvärmland.se
Är du över 45 gå och kolla ditt psa man har inga symtom medans det är en botbar sjukdom. Att komma i tid är helt avgörande. 
Jag vet jag har gjort resan
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0