NY BOK

Nu har jag inte skrivit på ett tag men jag har inte varit sysslolös. Har som vanligt kontoret på soltorget öppet ett par timmar på mina lediga dagar. De människo mötena där ger mig en fantastisk energi till att fortsätta kampen.
Det känns verkligen som att det är något på gång forskningen går framåt fler och fler är öppna om sin sjukdom det är en tidsfråga innan socialstyrelsen ändrar sig om allmän screening. EUA s samtliga 14 000 urologer förespråkar ju  ett base linje psavärde från 45 års ålder.
Det har i dagarna också kommit ut en ny bok som vi i föreningarna kan distribuera kostnadsfritt. Den kommer att betyda mycket när vi ska trycka på politiker och beslutsfattare.
Vi har distribuerat den till samtliga politiker i landstinget och även till chefs tjänstemännen. Det är bra om de är pålästa i frågan det är ganska dåligt just nu. Men det blir väl nödvändigt att tvinga dom att läsa förhoppningsvis kommer de att få frågor från radio Värmland
Så som ni ser så arbetas det en hel del men vi behöver bli fler. Bli Gärna medlem om inte annat för att stödja saken. www.pcfvärmland.se där går det att registrera medlemskap. Tänk på barn och barnbarn de gör jag.
Ha nu koll på psavärdet så ses vi på kontoret

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0