EN DAG PÅ JOBBET

Nu har vi varit i Mitt i City i Karlstad med kampanjen " I Love Pappa ". Det har varit väldigt mycket folk i rörelse och därmed fick vi stor uppmärksamhet. De allra flesta tog emot gratis gåvan med tacksamhet och ett leende.
Det är så givande att vara ute bland vanligt folk. Vi får så mycket positiv feedback för vårt jobb. Vi sålde mycket pins och reflexer, men framförallt det nya tygbandet som vi skapat. Det säljer helt klart bäst och ger störst vinst till föreningen. Jag lägger upp en bild från en dag på jobbet, som inte går att leva på men som jag lever för.
Det blir många samtal med både herrar och damer, alla är rörande överens om att vi män också ska ha en allmän kontroll.
Det är inte klokt att det är som idag. Vi pratar om Sveriges vanligaste cancer som det finns botande behandling för om man kommer i tid. En cancer som inte ger symtom medans den är botbar, ska det verkligen vara så att vi ideella organisationer ska behöva göra det jobb som samhället borde sköta. Ska vi inte ha lika vård för alla? 
Så är det inte idag, många män tar sig inte tid att gå till läkaren när man inte har några besvär. Därför får vi aldrig dödstalen att sjunka i den här cancerformen. Alldeles för många kommer för sent.
Sen har vi bakåt strävarna som skrämmer med alla svåra biverkningar, det går väldigt bra för väldigt många. Värvade en som ny medlem i helgen som precis som jag gått helt skadeslös ur det hela. Jag är helt övertygad om att en man som lever med en spridd prostatacancer hellre bilivt upptäckt i tid för en botande behandling, med eventuella erektions problem som följd, än att vara i den situation han är i idag.
Så skärp er nu alla beslutsfattare, det kan snart vara er tur, ge oss en allmän screening från 45 års ålder.
Det är faktiskt så att PSA PROV RÄDDAR LIV.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0