I LOVE PAPPA

Nu är vi inne i movemberkampanjen den är en internationell kampanj. Där har vi inget inflytande men marknadsföringen är oerhört viktig. Var på Olerys och tittade på ishockey i går där nämndes prostatacancer många gånger. Verkligen positivt reklam i tv slår hårt och mitt i en sändning av Shl hockey. Kan det bli bättre.
Till Fars dag har vårt kansli varit kreativt tillsammans med Lilly ( ett läkemedelsbolag) då ska vi dela ut knappar och ett informationsblad gratis. Mycket bra.
Synd bara att vi inte fick fler vi beställde 2000 men fick ca 600 det känns väldigt lite till vår aktiva förening.
Har ställt frågan till Mitt i City om vi får vara där nu på fredag och lördag. Hoppas de är lika tillmötes gående som vanligt.
Det känns som det händer saker hela tiden nu. Snart har jag inte tid att jobba och vore det inte för pengarna skulle jag lägga all tid på att synliggöra problemet prostatacancer. Vi måste få våra beslutsfattare att förstå att PSA PROV RÄDDAR LIV.
Det du kan göra som man är att gå till din vårdcentral och begära ett psaprov. Har du fyllt 45 år är det dags, vänta inte du kan komma försent. Sen kan man faktiskt göra mer saker, sköt om dig, med det menar jag. Tänk på, du blir vad du äter och ha god fysik. Det hjälper till om du skulle drabbas av Sveriges vanligaste cancer.
Jag är rätt övertygad om att det gått så bra för mig, är att fysiken är god och efter cancerbeskedet är jag noga med vad jag stoppar i mig. Jag väljer ekologiskt så långt det är möjligt, och undviker socker. Vanligt vitt socker skulle ha dödskalle märkning.
Sen en sista uppmaning GÅ MED I VÅRA FÖRENINGAR. I Värmland är vi på väg åt rätt håll, vi hade som mål i år 300 medlemmar, vi är nu 316st. Väldigt glädjande och så har vi fått minst en till som vill jobba aktivt, det är inget krav men alla kan göra något.
TÄNK PÅ NÄSTA GENERATION BARN OCH BARNBARN
 

Kommentarer
Postat av: Gunnar Norrman

Vad bra det känns! Kampanjen är verkligen både bra och nödvändig. Det finns fortfarande män, som nekas att ta PSA-prov på vårdcentralen för att läkaren tycker det är onödigt! Nej kalla alla män över 45 år till "pappografi", så räddas många hendra liv om året i vårt land! Börja nu, direkt!

2014-11-02 @ 20:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0