Prostatacancer processen

Idag var jag på första mötet med alla som ska ingå i gruppen som ska förbättra prostatacancervården i Värmland.
Jag fick ta tjänstledigt från jobbet för att kunna delta, men jag kan lova er att det var det värt. Arbetet ska utmynna i att de olika delarna i proffesionen som finns runt oss patienter ska jobba smartare så att väntetider minskas. Framförallt ska de jobba för mig som patient, göra att jag kan vara mer delaktig i min vård.
Första dagen gick ut på att presentera RCCs arbete och att lära känna varandra och strukturera upp det fortsatta arbetet. Flera av deltagarna har jag redan träffat i olika skeden av min egen behandling. Det känns väldigt viktigt att få delta, inte så att det finns någon känsla av underlägsenhet bland alla dessa läkare och höga tjänstemän. För jag har något som de inte har en personlig erfarenhet av både operation och strålning som patient.
Nu känns det verkligen att vårt offensiva arbete i Värmland ger resultat, vi har blivit en faktor att räkna med. Vi ska ju vara 2 som är med i gruppen, men tyvärr orkade inte Hans idag. Vi representerar ju 2 ytterligheter i prostatacancer sjukdomen. Mig har det gått otroligt bra för och Hans kom in försent för botande behandling. Sen har vi ju hela spektrat där i mellan som vi ska fixa till vårdapparaten för. Det blir inget lätt arbete men nu är det på gång.
Här är ett tydligt bevis på att kampen går åt rätt håll. Leffe Karlsson i färjestad bär det Blå Bandet. Fler och fler vill stödja kampen mot prostatacancer. 
Det kommer naturligtvis att ta några år att fixa till den här problematiken men vi kommer att lyckas. Vägen till målet kan kortas om fler engagerar sig. Gör det du också gå med i våra föreningar TÄNK PÅ BARN OCH BARNBARN. I Värmland kan du registrera medlemskap på vår hemsida www.pcfvärmland.se övriga föreningar hittar du på prostatacancerforbundet.se de har även en webbshop där du kan köpa blå bandet.
Och kanske det viktigaste HA KOLL PÅ PROSTATAN TA ETT PSAPROV DET RÄDDAR LIV
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0