MÅLET

Jag har ett mål med mitt engagemang i prostatacancerfrågan. Jag vill bli en del i teamet på kansliet, är övertygad att mitt sätt att agera utåt mot vanligt folk skulle tillföra en hel del. Nu har vi i Värmland genomfört 2 av de större kampanjerna som gjorts för att synliggöra prostatacancer. Förra året som var vårt första var bra men årets var bättre. Ska vi nu växa måste vi få fler medlemmar att engagera sig. Det finns de föreningar som är nöjda med att fungera som stöd för drabbade. Det är också ett viktigt område men jag tror att vi vinner kampen mot myndigheter ute bland vanligt folk och på gator och torg. SYNS VI INTE SÅ FINNS VI INTE så sa en reklamkille till mig under livet när jag tyckte att det blev dyrt med reklamen han erbjöd mig.
Vi måste också bli bättre på att använda sociala media. Nu kommer lite kritik, men befogad, ni på kansliet har antagit en policy att det ska vara minst 2 inlägg på Facebook i veckan. När ni då har åstadkommit 4 under september månad så tycker jag att kritiken är befogad.
Hoppas att vi i framtiden kan få en fungerande facebooksida, antalet gillande ökar ju sakta men säkert.
Nog med kritik nu tittar vi framåt, Olw kampanjen står för dörren jag ska i år ha 3st demos i butiker. Eurocash där jag själv jobbar vid norska gränsen, Hemköp i Karlstad och Konsum i Mitt i City. 
 
Bilden är från förra året på Hemköp i Karlstad. Blev väldigt uppskattad av OLW så kom igen nu gubbar hur svårt kan det vara. Sen ska vi dela ut knappar inför fars dag, bra kansliet. Kul kampanj, mer sådant. I November när apoteksgruppens apotek ska sälja våra blå band vill de ha information  och det ska de få. Det gäller att stötta våra samarbetspartners då kommer det fler. Vad som behövs är ett större engagemang från oss alla, då kommer vi att få en GOD PROSTATACANCER VÅRD och det vill vi ju ha. Framför allt nästan generation.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0