MÄNS HÄLSA

Nu när oktober är här och den rosa månaden tar jag det lite lugnt på gator och torg. Men Olws kampanj måste vi ju följa upp. Startar med en demo på Eurocash, butiken som jag jobbar på vid Norska gränsen. Det är viktigt att vi visar Olw att vi tar vara på deras kampanj. Det är ju inte svårt, gå till din lokala handlare och fråga om du inte kan få bjuda på nötter och ha med dig lite broschyrer,pins och framförallt blå mustacher. Sen ger det sig själv det behövs bara lite vilja.
Det behövs även vilja på andra plan.
Nu är ju jag en av de lyckliga som har klarat mig utan biverkningar. Men för att behålla en fungerande erection och slippa urinläckage så krävs det träning. När jag fick se den här boken så blev jag självklart intresserad. Det är så viktigt att vi män törs prata om olika problem med snoppen och inte bara jämföra storlek. Vad ska man med en slak anakonda till? Jag tror på det som står i boken finns det fungerande nervtrådar så går det att träna.
Jag tror inte att man kan få tillbaka centimetern som man blev av med vid operationen, men visst är det bra för den mentala hälsan att funktionen finns där. Sen är det ju skönt att slippa blöjor och där går det definitivt att träna bäckenbotten muskeln.
Vill ni ha stöd och hjälp så finns vi i patientföreningarna vi har en hel del erfarenhet att dela med oss av. I Värmland går det fint att registrera sig på vår hemsida www.pcfvärmland.se 
Vi behöver också fler aktiva medlemmar som vill hjälpa till att synliggöra Sveriges vanligaste cancer.
En bra rekommendation är att ha koll på sitt PSA VÄRDE det räddar liv.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0