OLW KAMPANJ

Idag har jag varit på mitt ordinarie jobb och haft första demon för året med OLW nötter. Jag tycker att det är en skyldighet att visa företag som stödjer oss tacksamhet. OLW skänker 200 000:- till kampen mot prostatacancer då kan jag offra några timmar av min fritid för att visa att vi bryr oss.
Det blev ju ganska bra, jag fick tillgång till hela vårt demokök, så jag kunde duka upp hela batteriet. Det blev väl inte så stor försäljning men visst syntes vi och det är faktiskt huvudsyftet när jag är ute. Syns vi inte så finns vi inte. Vill vi ha en god prostatacancer vård så är jag helt övertygad om att vi måste synas mer. Det behöver debatteras i media också. Alla kanske inte är bekväma med att göra som jag gör men alla kan göra något. Varför inte sälja dom nya lotterna datumskrapet, skraplott för 10:- är inte speciellt svårsålda. 
Nu är vi snart 90 000 som lever med diagnosen så det borde var betydligt mer aktivitet. Men det kommer nog hoppas jag, annars får vi inte någon ordning på det här problemet. 
Vi måste få till en allmän screening annars kommer dödstalen inte att sjunka. Tänk framåt, tänk på nästa generation barn och barnbarn. Om vi ställer krav nu så kommer de att få en bättre vård när deras prostata kanske utvecklar en cancer.
Framförallt gå med i våra föreningar så blir vår röst, vi som är på barrikaderna , mycket starkare. I Värmland går det bra att registrera sig på vår hemsida www.pcfvärmland.se övriga föreningar hittar ni på www.prostatacancerforbundet.se gilla även prostatacancerförbundets facebook sida.
Överhuvudtaget sprid budskapet och vikten av att ha koll på psavärdet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0