SÄSONGS PREMIÄR

 
Igår öppnade jag mitt kontor på soltorget i Karlstad. Där har jag blivit som en del i stadsbilden. Sitter där några timmar när det är fint väder, jag trivs där med alla människomöten. Sen kommer det ju in lite pengar till forskning också, men det är inte huvudsyftet utan att påminna män om vikten av att ta psaprov.
Det händer mycket positivt i mitt liv nu. Prostatacancerfrågan tas på allvar av landstinget, det är bra. Väntetiderna måste kortas, det är viktigt. 
Imorgon är det dags att ta tåget till Stockholm och vidare till Mariehamn. Det blir en konferens på en Ålandsfärja. Alltid lika roligt att träffa män som jobbar mot samma mål, allmän screening från 45års ålder. I år ska jag tillsammans med Jan presentera en Facebook sida som är tänkt att användas för att utbyta erfarenheter. Det är ju ganska onödigt att uppfinna hjulet 2 gånger.
Sen kanske det händer mer positiva saker, vem vet?
Men tills vi uppnått våra mål om allmän screening, måste vi alla hjälpa till att uppmana män "TA ETT PSAPROV DET RÄDDAR LIV"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0