TIDEN RUSAR IVÄG

Trots att jag håller ett hyfsat tempo, så tycker jag inte att tiden räcker till. Dagarna bara rusar iväg men idag har jag en semesterdag och ska väl hinna en del. Det blir kontakt med kommunen angående septemberkampanjen, som nu är spikad. Vår invigning blir på soltorget, enda orosmomentet är vädret men det är bara att hålla tummarna.
sen en reklamfirma för att se vad det kostar att byta duk på våra rollups, det är ju gamla budskap. Efter det bär det av till Hasse på Prepare, han har gjort väldigt mycket för oss. Innan det ett besök på myrorna och leta efter en billig blå slips. Måste även lösa uppdraget jag fick av förbundet att ordna ett servicetält till ett par rallykillar, men det blir på mail och telefon.
Skulle vilja vara ute mer med väskan eller åtminstone öppna kontoret men i helgen var det för blåsigt. Men det går inte att vara överallt, 
En hel del idéer har jag haft, när jag lämnade den här ankan till Bengt på radio Värmland så nämndes Internationella prostatacancermånaden i morgon radion det var 2012. Sen dess har det ju hänt en hel del.
Urologen jobbar på med utskicket till 3 åldersgrupper män, 60 och 70 åringar är klara och i slutet av augusti går det ut till 50 åringar. Så här långt har det gått utan någon större dramatik enligt Mauritz som håller i det.
Det är ju ingen screening som vi vill men det är ett stort steg i rätt riktning.
Alla måste få veta att det bara är ett enkelt blodprov, ett PSAPROV SOM RÄDDAR LIV.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0