DATUMSKRAPET

Det känns som att det är lite stiltje i kampen mot prostatacancer just nu. Vi hade tänkt vara på OBS BERGVIK i helgen men hon som ger tillstånd hade semester, så det blev inget. Men stiltje är väl fel jag jobbar ju hela tiden, går aldrig ut utan budskap på kläderna.
Fint minne från septemberkampanjen.
Tog en tur till biblioteket, på väg hem gick jag genom mitt i city då ropade en herre på mig. " Var har du lotterna "
här sa jag och plockade fram datumskraplotter ur fickan. Det blev 9 st sålda lotter, där tjänade föreningen 27:-.
Alla bäckar små, är ju ett ordspråk som stämmer. Jag har alltid lotter, pins i fickan, det borde fler ha. Alla kan bidra med något.
Vill ni hjälpa till att sprida budskapet. "HA KOLL PÅ PSAVÄRDET" så hör av er till mig eller någon annan i föreningen. Det är viktigt att Sveriges vanligaste cancerform synliggörs, alla borde bära ett blått band.
Till veckan fortsätter arbetet med att förbättra prostatacancervården. Nu ska vi träffas i en mindre grupp, men vi i patientföreningen ska ingå. Det är bra för vi sitter ju på en unik kompetens, vi är ju prostatacancerpatienter och vet hur det känns att behöva vänta på svar.
Så stiltje är det inte, men för en aktivist som helst skulle vilja arbeta med det här på heltid kan den känslan komma ibland.
STÖD VÅRA FÖRENINGAR OCH VÅR KAMP "ALLA SKA HA RÄTT TILL GOD PROSTATACANCERVÅRD"
För att det ska bli verklighet måste det börja med en allmän screening, så att vi upptäcks i tid. Det är helt avgörande för hur det ska gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0