2015

Nu är det här mitt bra år. Det blir definitivt det sista hela år jag måste styras av stämpelklockor och arbetstider.
Trots att vi drabbats av att en mycket stor kraft i vår förening inte orkar längre så måste vi andra kämpa ännu hårdare. Det här problemet med att vi vägras en allmän kontroll när det gäller prostatacancer måste förändras.
Vi måste upp på barrikaderna och slåss för detta, psaprov till alla från 45 års ålder det är kravet.
Vi har lyckats få ihop lite pengar tack vare sponsorer och vårt arbete på gator och torg. Så nu ska vi göra en satsning på att nå hela Värmland. Vi har utrustat totalt 5 st eventväskor där finns allt för att gå ut och informera, man behöver bara låna ett bord dit man kommer.
Vi har nu totalt 5 st. 4 nya som ska placeras i Kristinehamn, Sunne, Grums och Gunnarskog där har vi folk som vill nu får de det material de behöver. Den 5:te är den som jag har haft i ett halvår på försök. Det har fungerat alldeles utmärkt och blir kvar i Karlstad jag måste ju också jobba.
Hoppas även mycket på prostatacancer processen inom Landstinget, där vi deltar. Det arbetet ska slutföras under året.
Så hjälp oss nu bli medlemmar och framför allt KRÄV ett PSAPROV AV DIN LÄKARE det får ingen neka då begår de tjänstefel.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0