ÅRETS FÖRSTA

Nu har vi varit på Bergviks köpcentra med årets första kampanj. Lyckad helg, vi var där fredag och lördag. Så här tidigt har vi aldrig varit igång med kampanjandet men 2015 är ett speciellt år. Det kommer att hända mycket positivt det känns i hela kroppen. Nu har vi en hel del att erbjuda i vår shop, förutom informationsmaterial så finns det armband, T-shirts, keps,tyg blåband, blåbandpins,reflex, mustachpin, dekaler och reflexväst. Men saker är på gång.
Vid pelaren står det en glad aktivist, grumspöjken. Vad glad jag blir när vi blir fler som vill något. Det kommer ju in pengar både till föreningen och forskningen varje gång vi är ute. Den här helgen blev det 2 nya medlemmar också.
Mitt i all glädje så finns det ju vemod också, då tänker jag på alla som inte kom i tid med sin sjukdom. Det är ju så oerhört viktigt att komma i tid, därför känns det extra viktigt att uppmana alla män att ha koll på sin prostata och ta ett PSAPROV. 
För det verkar väldigt svårt för landstingets tjänstemän att ta beslutet att aktivt informera män om vikten av att ta ett psaprov. Våra landstingspolitiker gav oss ett löfte att den verksamheten skulle komma igång under hösten 2014, men än ha det inte tagits något beslut. Den här trögheten kan vi inte acceptera så nu kommer jag snart att ryta till. De får den här månaden på sig sen är det dags för media.
Än en gång uppmana alla män från 45 års ålder ha koll på PSAVÄRDET DET RÄDDAR LIV.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0