SJÄLVFÖRTROENDE

 
Någon i min omgivning tycker att jag har ett stort självförtroende. Hoppas inte det är alltför störande. Jag tror delvis att det beror på att mina behandlingar mot prostatacancern har varit så lyckade, klarade mig ju helt utan biverkningar. Enda minnet är ett ärr på magen och någon centimeter kortare penis, men det går det att leva med.
Sen har ju även min hjärna förstått att jag vann kampen mot prostatacancern. Självförtroendet blir ju heller inte mindre av att beslutsfattare vet vem man är och att de lyssnar när jag har åsikter.
Nu är begravningen av min vän klar, jag kunde inte delta fysiskt men jag var där i mina tankar. Jag kommer att sakna honom.
Nu har vår vice ordförande tagit över och gör det även han med kraft, och det behövs, det känns som föreningen och hela kampen mot prostatacancern befinner sig på en påfart till en motorväg med fri fart.
Nu ska det kortas väntetider och prostatacancer är ett prioriterat område inom landstinget. Regeringen satsar extra pengar det går bra nu.
 
Problemet hörs ofta i media och det driver också frågan i rätt riktning.
Hoppas nu bara att det finns resurser till att ta hand om alla nya som kommer att tillkomma. Men det är ju våra beslutsfattares problem. Föreningens uppgift är att upplysa om Sveriges vanligaste cancer och att den kan upptäckas med ett vanligt blodprov.
SÅ BESTÄLL NU TID HOS DIN LÄKARE OCH KRÄV ETT PSA-PROV
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0