TRÅKIGA BESKED

Allt är inte positivt. I måndags förlorade en kär vän och ordförande i vår förening kampen mot prostatacancern.
Saknaden blir stor, tillsammans var vi väldigt starka. Denna skitsjukdom har tagit ifrån mig en stark kraft i kampen. Men vi som är kvar måste gå vidare. Det känns som att vi som är kvar växer och nya krafter kommer till. 
Just nu jagar jag våra landstingspolitiker, de måste se till att deras tjänstemän orkar fatta beslut. Vi blev lovade en försöksverksamhet med allmän information om psaprovtagning till 3 åldersgrupper män 50,60 och 70 åringar. Detta skulle påbörjas under hösten 2014. Det har fortfarande inte kommit igång, det är skandal. Men nu tänker jag inte ge upp utan fortsätta kräva att de genomför det de lovat. Annars kommer det att bli fler som måste dö i förtid och det kan jag inte acceptera.
Klarar de inte uppdraget så får väl vi i föreningen göra utskicket, men då blir det inte någon försöksverksamhet. Då blir det alla män från 45-70. Det kommer att skapa kaos på vårdcentralerna men det är inte mitt problem.
Många liv kommer att räddas. Det är det som betyder något för mig.
Hoppas de förstår att jag är målmedveten. Att jag förlorade min vän blir ytterligare en drivkraft.
Gå nu med i våra föreningar och stöd vår verksamhet, tillsammans kan vi besegra prostatacancern.
Vi måste tänka på nästa generation, män ska inte behöva dö i förtid. Samhället måste ta sitt ansvar.
Till er som redan är medlemmar och inte vill lägga all fritid som jag gör i kampen, vill jag rikta en uppmaning.
Köp några blåband pins och ha i fickan, sälj till vänner och bekanta. Då stödjer ni forskningen

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kondolerer. Stå på Håkan!!

Svar: Jag ger mig aldrig
Prostatalös

2015-01-16 @ 20:28:11
Postat av: Jill Skog

full av beundran. Du är ett sant föreföme. Sätter in extra hundring till forskningen. 😊
Du inspirerar mig. Något jag kan göra som kvinna?

Svar: Alla kan bidra. Bär blåband pins du har väl en T-shirt som du köpte när vi sågs på kontoret. Använd den
Prostatalös

2015-01-16 @ 21:34:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0