FRISK?!!!!??

Tror jag kan ta bort frågetecknen ur rubriken. Fick snabbare svar än jag väntat, så borde vara för alla. Blev uppringd av en sköterska från urologen i går eftermiddag, som talade om att provet var omätbart. Vilken känsla nu är det årskoller som gäller och till och med jag förstår att jag vann kampen.
Det tog ca 5 minuter innan beskedet sjönk in men sen började tårarna trilla. Tårar av lättnad, det blev många tårar och tankar och för mycket vin. 
Det är ungefär 4,5 år sen läkaren sa till mig " Du har cancer" hemska ord. Men för mig har det gått väldigt bra trots både operation och strålning för ett återfall efter 2 år, så har jag klarat mig utan biverkningar.
Men jag har jobbat för det kosten är radikalt ändrad, socker finns inte med längre och så blir det mycket ekologiskt. Rött kött och charkprodukter är också i stort sett borta det blir mycket fisk och fågel.
Inför strålningen blev det väldigt mycket kål i alla dess former, när jag gjorde kålpudding tog jag bort sirapen ur receptet. Det blir gott ändå, socker är mat till cancerceller så undvik detta.
Men kampen kommer att fortsätta för alla andra, det är ett löfte.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0