NY VECKA

Nu är helgen på Sandgrunds udden över. Det var en väldigt blåsig helg med vi klarade oss från regn. Några gubbs går säkert och testar sitt psa, fast gubbs är väl fel ord de är ofta bara 50 +. Vi fick väl in några tusen till fonden mot prostatacancer och så sålde vi lotter och andra saker från vårt tält för ungerfär lika mycket.
Men som jag alltid säger pengarna är en positiv biverkan, att vi är ute och syns bland vanligt folk är det viktigaste.
Träffade en urolog som jag känner han beskrev att det är ett hårt tryck där nu. Fick be om ursäkt för att vi skapar arbete ( skämt ) men jag är säker på att vi räddar liv.
Nu gör jag min sista vecka på jobbet, så från fredag är jag arbetslös men inte sysslolös. Nu ska jag trampa på gasen i kampen mot prostatacancer. Det är faktiskt bara 3 arbetsdagar kvar på tisdag har jag semester och ska delta i Lyftet II en utbildning som förbundet ordna. Det är aldrig fel med kunskap.
Där träffar jag säkert några som jag mött förut, ska bli kul.
Sen väntar vi på statestik från 2014, om antalet nyupptäckta prostatacancer fall, enligt ryckten är det en brant stigande kurva. Blir det bekräftat så är det ett kvitto på att vårt jobb på gator och torg har gett effekt.
Slutar väl som oftast, och som jag uppmanar alla män jag möter TA ETT PSAPROV

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0