PSAPROV

Då kom verkligheten ikapp, jag är cancerpatient. Nu har jag varit och lämnat några rör med blod, det är 6 månader sen sist. Förra gången var det omätbart, är det samma resultat även den här gången blir det årskontroller. Det vore väldigt skönt, för är det mätbart nu har jag problem. Alla botande behandlingar är avklarade, och jag vill vara frisk nu.
Men det är tur att man inte behöver vänta tills läkaren ringer för besked. Då hade jag fått vänta tills 15 juli och det är en evighet. Jag ringer till mottagningen i morgon och får svaret oavsett vad det är så är jag kapabel att bedömma det. Har ju levt i prostatacancer världen i över 4 år och läst en hel del i ämnet.
Men nog om mig själv i måndags var vi på Kristinehamns golfklubb, vi har en tävling som heter Blå Bandet golfen. Det blev stor uppslutning 113 deltagare betalade 50:- för att delta det blir fina pengar till hjälp i kampen mot prostatacancer. Men det bästa med dagen var att 3 st bestämde sig för att bli medlemar i föreningen. De förstog betydelse av att ju fler medlemar desto starkare röst har vi som står på barikaderna.
Men ni är många där ute som borde göra detsamma "BLI MEDLEM TILLSAMMANS BLIR VI STARKA"
Tänk på nästa generation era barn och barnbarn det är väl för dom som det verkligen kommer att ge resultat, det jobb vi gör idag. Är du över 45 år så glömm inte " PSAPROV RÄDDAR LIV"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0