JAG OCH MIN PC

Måste bara skriva och berätta om en bra bok som jag fick förmånen att läsa. Blev rekommenderad den av en god vän. Den ger en väldigt bra bild av vikten av positivt tänkande när man drabbas av en katastrof. För en form av katastrof upplever nog alla som får ett cancerbesked. Jag läste den från pärm till pärm bara med ett avbrott för toabesök. Den är ju skriven med humor, men också mycket allvar. Det blev en del tårar, många minnen kom över en. Nu har ju inte författaren och jag samma behandling men det positiva tänket och kampviljan är lika. Jag är helt övertygad att positivt tänkande och kampvilja är en bidragande orsak till att gått så bra för mig. Naturligtvis lyckan att ha kompetent vårdpersonal runt mig. I synnerligt opererande läkaren som lyckades ta bort prostatan utan att skada erektions nerven. 
Men även personalen på strålenheten när jag var där efter återfallet. De gav mig inga biverkningar heller.
Det som är så helt avgörande är ju att komma i tid. Jag kan inte förstå att samhället inte inser att det finns pengar att spara på tidig upptäckt. Inför allmän SCREENING AV PROSTATAN NU. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0