MAXI KRISTINEHAMNps

Igår blev det buss till Kristinehamn och hjälpa Kenneth vid info bordet på Maxi. Det blev en helt okej dag vi fick nog ett par tre stycken att gå till vårdcentralen och ta ett psaprov.
Vi har fått till en liten fin butik. Det finns många olika sätt att stödja oss på. Det som sålde bäst igår var armbanden.
Men det viktigaste är att vi syns. Väldigt många går bara förbi men de kan inte undgå att se oss, och därmed väcker vi en tanke. "Jag kanske skulle ta ett sånt där psaprov" så nytta gör vi. Event väskan fungerar alldeles utmärkt, det enda vi behöver är att få låna en plats och ett bord. Men det stora problemet är att hitta män som vill hjälpa till. För mig är det en självklarhet, jag vill rätta till problemet med tanke på nästa generation.
Jag har ca 12 år på mig sen fyller grabben 40 och då ska det vara ordning och reda på prostatacancervården
Tyvärr har jag ju ett år kvar att jobba, så det är bara helgerna jag kan ägna åt det här.
Det har ju hänt mycket positivt här i Värmland. Informationen om psaprov till 3 åldersgrupper är i gång, vi är med och påverkar i processarbetet inom Landstinget. Det arbetet syftar till att korta väntetiderna. Ändå kan vi få kritik från oftast äldre medlemmar att vi inte gör något. Sånt gör mig förbannad, vad F-n gör de själva.
Uppmana nu alla män i er närhet TA ETT PSAPROV DET RÄDDAR LIV

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0