PROCESSGRUPPEN

Idag blev jag rejält besviken. Jag gick upp till sjukhuset i god tid före mötet som skulle börja kl 12. Ca en timme före ropade en person på mig, det var Anna som leder arbetet. Hon berättade att mötet var inställt, han som var processledare hade hoppat av nu på morgonen. Så nu ska det utses en ny processledare. Vad håller de på med, det är alldeles för viktiga frågor. Hoppas verkligen inte att vi har hamnat i en sandlåda, men det känns lite så.
Skrev ett mejl till han som äger processen, det är många chefer inblandade. Kanske för många. 
Jag uttryckte i alla fall att jag inte kunde acceptera detta och den kostnad det medför att ta ledigt för möten som inte blir av.
Fick ett snabbt svar, men inget om vad som var orsaken däremot ett löfte om ekonomisk kompensation. Det är ju bättre än inget, men för mig är det viktigaste att arbetet går vidare.
Nu skiner solen på mig när jag skriver detta. Då kommer tankarna till alla fina dagar vi hade förra året. Det här var en av höjdpunkterna när tjejerna i Pink Wild Roses kom på besök.
Sen försöker vi få fram statistik på nyupptäckta prostatacancerfall i Värmland. Men det går trögt svaret blir hela tiden att allt inte är inrapporterat. Men jag vet att antalet fall har ökat mycket, en läkare skojade och sa att det är en Håkan effekt. Det är naturligtvis inte så men vår förening har varit väldigt aktiv ute bland vanligt folk med resultatet att fler går och testar sig. Det i sin tur leder till räddade liv och det är vår målsättning, ingen ska behöva dö i förtid när det finns vård att få.
Så än en gång GÅ OCH TA DITT PSAPROV DET RÄDDAR LIV.
 

Kommentarer
Postat av: Rolf Waerme

Hej !
Hoppas vi gör ett lika fint samarbete i år som i fjol,
då vi spelade Old Man Band, på torget i Karlstad,
Vi höres
Rolf Waerme

Svar: Det hoppas jag också. Ni finns med i planeringen Ha en fin dag
Håkan
Prostatalös

2015-03-03 @ 17:11:21
Postat av: null

Hej Låter bra!!! mvh R.Waerme..

2015-03-04 @ 14:18:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0