REGN

Den här helgen blev inte riktigt som planerat. Fredagen flöt enligt plan då var det möte på landstinget med SVF gruppen där vi ska förkorta väntetiderna för oss prostatacancerpatienter.

Det är inte en helt enkel process men det känns som att alla som deltar jobbar mot det målet. Visst är det viktigt att vi finns med, jag upplever att de lyssnar jag har ju en kompetens som de saknar, jag har gjort prostatacancerresan.

De tycker ibland att det är bra att det bara tar 2 veckor för ett besked, för oss är det en evighet. Det viktigaste som jag tror att de verkligen lyssnade på i fredags var att jag vill ha in kontaktsköterska redan från cancerbeskedet. Inte som idag efter operationen, det är ju när man fått besked som hjärnan blir som en tombola.

Då behöver man någon att prata med, har inte de tid bad jag dem att hänvisa till oss i föreningen vi är ju en resurs. Vi har ju gjort samma sak och det vore ett bra sätt för oss att få nya medlemmar. Ju fler vi blir desto starkare blir vi

"TILLSAMMANS KAN VI BESEGRA PROSTATACANCERN"

Här är anledningen till rubriken. Bild från Gunnarskogs marten förra året då regnade det hela förmiddagen. I år lovade de dags regn så vi ställde in resan. Trist men det är inget roligt när att blir blött, hoppas på bättre väder nästa år.
Ägnade dagen åt nya hemsidan istället den är snart klar för publicering.
Idag har det varit styrelsemöte, jag fick i uppdrag att upphandla en stickad mössa med blått band broderat i panna från Kina. Den plus mycket annat kommer att finnas till försäljning på hemsidan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0